Interviu cu Tanase Dragos, posesorul celui mai rapid Audi S3 TFSi din lume

Interviu cu Tanase Dragos-1

Dragos este posesorul unui Revo Stage 3 Audi S3 2.0 TFSi cu care concureaza activ la cursele profesionale de Dragracing atat in Romania cat si in strainatate.

Recordul personal de 11.15 secunde pe sfertul de mila il face cel mai rapid Audi S3 TFSi din lume la ora actuala, dar pentru a vedea cum a inceput pasiunea fata de acest sport si care sunt planurile de viitor, va recomandam urmatorul interviu.

Dragos, cum a inceput pasiunea ta pentru Dragracing?

Conduc din 1992 dar pana in Iunie 2009 nu am facut nici un start, nici pe strada, nici pe pista cu nici o masina. Secventa specifica Dragracing, mai exact “start + high rpm shifting” imi era total necunoscuta si cred ca acesta a fost motivul pentru care mi-a placut, am vazut acest sport ca si pe o noua provocare. Este minunat cand totul decurge perfect, cursiv si castigi.

Cum ti s-a parut primul tau sezon (2009) pe vremea cand S3-ul inca avea turbina originala?

La inceput vroiam doar sa intrec masini, simteam ca masina poate. Insa ulterior am inteles ca lupta adevarata se da cu timpul, deci implicit cu tine insuti si nu doar cu pregatirea masinii. Fiecare cursa imi arata o noua greseala sau un alt mod de a gresi si de a pierde. Singura mea calitate a fost ca am avut placerea si ambitia de a ma prezenta la mai multe curse din Romania si Ungaria si de a nu abandona niciodata. Rezultate precum locul 1 la Slatina, locul 2 la Tulcea, locul 2 la King Of Europe 2009 cu un timp de 12 secunde sau locul 3 la general in Campionatul Maghiar de Dragracing 2009, m-au incurajat si m-au determinat sa merg mai departe. Dar cea mai mare satisfactie a fost cand spre finalul sezonului am inceput sa simt masina si sa obtin E.T. de 12.402 secunde (devenind cel mai rapid Audi S3 TFSi din lume fara Nitro sau Metanol, cu setari rezonabile si nedistructive), moment in care am fost tot mai mult sustinut de o relatie productiva cu REVO Romania sau cand in finala de la Tulcea am plecat foarte bine si am condus pana aproape de final un Porsche 997 Turbo Stage 2.

Foarte frumos debut Dragos cu rezultate excelente, lucru ce ma conduce la urmatoare intrebare: Cum ti s-a parut sezonul 2010, mai ales ca acum S3-ul a devenit mult mai puternic fata de 2009?

Pentru mine sezonul 2010 a inceput in toamna lui 2009 cu planuri, pregatiri, testari si reglaje alaturi de REVO Romania. Am participat la toate cele 6 etape din Campionatul Maghiar de Dragracing MNASZ 2010 unde am reusit sa obtin locul 1 la general, la cele 3 etape ale Campionatului Est-European CEDC 2010 unde am obtinut locul 2 la general si la cele 5 etape Dragracing Kupa Kiskunlachaza unde am reusit sa obtin locul 2 la general. Au mai fost si alte curse (Osijek Croatia, Tulcea, Braila, etc) unde am castigat experienta in setarea masinii, tehnica si tactica in concurs. Din pacate am atins forma maxima personala si de setare a masinii prea tarziu, odata cu venirea toamnei cand temperaturile, suprafata si aderenta permit foarte greu noi recorduri. Dar chiar si asa, pe data de 7 Noiembrie 2010 am reusit sa stabilesc un nou record personal de 11.158 secunde pe sfertul de mila, devenind cel mai rapid Audi S3 TFSi din lume la ora actuala.

Este din puctul tau de vedere Audi-ul S3 o baza buna pentru cursele de sfert de mila?
Intreb acest lucru deoarece cand vine vorba de modele 2.0 turbo cu tractiune integrala, in general lumea se gandeste exclusiv la marcile nipone.

Daca studiezi pe internet am senzatia ca in Romania sau in Europa sunt foarte multe Subaru, Mitsubishi, Toyota 2.0 turbo 4×4 care sunt foarte rapide dar in realitate cand a fost sa le punem bot in bot pe pista, adesea le urmaream evolutia din oglinda retrovizoare.

Motorul 2.0 TFSi este net superior ca baza de plecare iar mecanica transmisiei Haldex cu sistemul asa zis inferior de cuplare 4×4 nepermanent este foarte performant in realitate. Cine vrea sa analizeze poate constata ca pentru dragracing acest sistem Haldex 4×4 este defapt superior in mai multe faze ale cursei, cum ar fi la plecare si in jumatate finala a cursei datorita pierderilor mici din transmisie. Cutia de viteze este scurta si precisa, avantajand schimbari rapide ale treptelor de viteza.

Ce apreciezi cel mai mult la S3-ul tau?

Atat pe strada cat si pe pista, in setarea actuala S3-ul nu a pierdut absolut nimic din ceea ce este necesar unui sofat placut si performant. Masina decoleaza relativ brutal (60 feet de 1.6 – 1.7 secunde) dupa care merge absolut constant si tare pana dupa linia de sosire, fara nici cel mai mic efort.

Ce simti cand ai cel mai rapid S3 TFSi pe sfert de mila din lume?

Este foarte placut si sa nu uitam de pozitia a doua in top TFSi din lume care dupa mine este chiar si mai onoranta. De asemenea urmatorul meu obiectiv este sa devin cel mai rapid TFSi din lume (am de recuperat doar 0.1 secunde) si sa stabilesc un timp de 10 secunde pe sfertul de mila. Sper ca alaturi de REVO Romania voi reusi acest lucru cat mai repede in sezonul 2011.

Ce alte planuri si obiective mai ai pentru 2011?

In 2010 am concurat la clasa PRO cu un buget ridicol de mic, dar pentru 2011 planurile sunt inca in curs de elaborare. Urmariti-ne in continuare si pe aceasta cale tin sa multumesc tuturor pentru sustinere !

Multumim si noi Dragos pentru interviu si iti dorim mult succes in 2011!

Noiembrie 2010